Det tager 2 år og koster en million at bygge et brand
Det ved vi i Koncept Marketing, for vi har gjort det for virksomheder indenfor byggebranchen siden 2010. Til gengæld vil man på denne tid styrke virksomhedens brand så meget, at den får en markant stærkere markedspositionen og dermed frigøres fra en stor del af det prispres, der bestemmer, hvor ordren ligges.
Koncept Marketing ejes og ledes af brandingekspert Anette Christensen, som er specialiseret i at hjælpe byggeriets virksomheder til en stærkere markedsposition. Vi har skabt et stærkt online koncept, der sikrer at virksomhedens brand bygges gennem en solid brandprofil og kontinuerlig synlighed på tværs af online byggemedier og sociale medier. Vi skaber synlighed på portaler som Building Supply, Licitationen og byggeplads.dk samt omtale i lokale, regionale og landsdækkene aviser. Vi har gennem årene oparbejdet stærke relationer til byggeriets journalister og bruger flittigt PR, når vi implementerer brandingstrategien operationelt - på abonnement! Et løbende samarbejde sikrer nemlig kontinuerlig synlighed og en minimum indsats for virksomhedens ledelse. Således styrker vi virksomhedens kendskabsgrad og sikrer, at den bliver kendt - og kendt for det rigtige!
Anette Maria Christensen har som brandingekspert bygget og styrket brands indenfor byggebranchen siden 2010.
Hvornår skal man brande sig?
Motivationen for at gå ind i en brandingproces er oftest:
• Virksomheden taber ordrer pga. prispres
• Virksomheden har fået ny virksomhedsstrategi
• Virksomheden ønsker at vækste
• Virksomheden ønsker mere komplekse/større ordre eller nye kundesegmenter
• Virksomheden har lanceret nye produkter
• Virksomheden opererer på et stærkt konkurrencepræget marked.
• Virksomheden er udenlandsk - og vil ind på det danske marked
• Virksomheden ønsker at optimere interne processer, og behøver derfor en fælles ledetråd.
• Virksomheden har svært ved at rekruttere de rigtige medarbejdere.
Sådan får du en stærkere markedsposition
En brandingproces starter med en kundemåling, som viser, hvad virksomheden er kendt for. Herefter definerer vi, hvordan virksomhedens brand opfattes på markedet, og vi laver en brandingstrategi, som skal bringe virksomheden til den ønskede markedsposition. Når strategien er lagt, implementerer vi den også operationelt. Det giver virksomhedens marketingafdeling ekstra kapacitet og virksomheder uden marketingafdeling får en kosteffektiv freelance marketingafdeling.
Vi har abonnementer fra 17.000 kr./mdr. og vores kunder er typisk producenter, rådgivere, arkitekter og entreprenører - med ambitioner! Vi har bygget brands som: Give Stålspær A/S, Give Elementer A/S, Contiga Tinglev A/S, Dansk Halbyggeri A/S og mange flere.
Fordi vores kunder ofte er ambitiøse vækstvirksomheder har vi etableret linkedin gruppen
Ambitiøse vækstvirksomheder indenfor byggebranchen Kig gerne forbi og tilmeld dig!
Har du spørgsmål vedr. din virksomheds branding eller markedsføring, så ring til Anette Christensen på tlf. 60 22 93 94.
Du kan også læse mere på www.konceptmarketing.dk